به گزارش يزدفردا :نماز جمعه این هفته (24/1/1386) در شهرستان ابرکوه همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول پیرامون امتحان الهی به تفسیر مطالبی ایراد نمودند که در زیر به خلاصه آن اشاره می شود.
امتحان الهی برای انسانها یک موضوع حتمی است.باروشهای مختلف نظیر بیماری ،پست و مقام، ازدست دادن امکانات ،
واردشدن انواع مصائب که درانسانها نوع و شدت آن فرق می کند .


گاهی ممکن است انسان به مراحلی از تقوابرسد ودرآن زمان خداوند بیشتر مصائب برایش مهیا می سازد به خاطراینکه می خواهداوراپیشواوجلودارقراردهد.آنکه در این بزم مقرب تراست جام بلا بیشترش می دهند.
ابتدای سوره ی عنکبوت خداوند باقاطعیت تمام به بشر اعلام می دارد که ای انسان به هوش باش.
آیاهمین که گفتید مسلمانم مورد امتحان قرار نمی گیرید؟سعی کنیم دردعاهایمان ازخدابخواهیم ماراازامتحانات الهی سربلند و موفق بیرون بیاییم.امتحان الهی تحت عنوان فتنه نام برده شده است برای اینکه انسان درآزمون الهی و در شعله های الهی ان فرد می رود که این شعله ها شامل مصائب و خوشی ماست گاهی به امتحان الهی ابتلا نیزگفته می شود .در موردحضرت ابراهیم خداوند به این موضوع اشاره دارد.تصورنشود هرکس سرمایه بیشتری داردخداوند به او بیشتر توجه می کند اوراازهمین طریق مورد امتحان خودش قرارمی دهد .اشاره به امتحان حضرت ابراهیم (ع)درموردشکستن بتها وذبح اسماعیل وآتش زدنش توسط نمرودیان و خداوند به خاطر این موضوع آتش را بر اوسردوگلستان کرد.
 


 
خطیب جمعه درخطبه دوم با توجه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن به خدمات این نهاد در زمان حیات خود ،از تلاش آنان بخاطر توجه به مسکن نیازمندان تشکر کردند.
همچنین اشاره به هفته سلامت درروزهای گذشته که می توانیم بارعایت نکات ساذه سلامت خود وخانواده مان راتامین کنیم نظیر سلامت جسمی روحی و بی توجهی بعضی والدین نسبت به سلامتی فرزندان در آینده آنان تاثیر سودارد و این کارشادکردن دشمنان انقلاب است چرا که آنان ملتی بیمار و بی اراده و سر خورده می خواهند .
در پایان نیز به دستگیری 15 ملوان انگلیسی که به آبهای ایران در اروند رود تجاوز کرده بودند و پیامدهای آن برای ایران و انگلیس اشاره کردند .شکسته شدن ابهت انگلیس نزد جهانیان از برکات این اتفاق بود

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا